۱- سردابه ی سِد لِک، چک

سردابه ی سِد لِک کلیسایی است که در کشور چک قرار گرفته ایست. این قبرستان کلیسایی در شهر سدلک قرار دارد. در این سردابه اسکلت های ۴۰ تا ۷۰ هزار فرد وجود دارد که استخوان‌هایشان برای تزئین و دکور کلیسا استفاده شده است! مردم می گویند که ارواح این سردابه شوخ هستند و می خواهند تا با مردم خوش و بش نمایند!!

۲- قبرستان کاپوچین، ایتالیا

قبرستان مسقفی را تصور کنید که از پایین تا به بالای آن به ظرافت هر چه تمام تر، با جسد ۴ هزار راهب کاپوچین (Capuchin) زینت داده شده باشد! در هر بخش این تزئینات استخوانی نیز نیز انواع مختلفی از استخوان ها به چشم می‌ خورد.

۳- قبرستان قدیمی، چک

قبرستان قدیمی (Old Cemetery) که در کشور چک قرار گرفته است، دریکی از محله های قدیمی شهر پراگ قرار گرفته است. این قبرستان از اوایل قرن ۱۵ میلادی تا اواخر قرن ۱۸ میلادی مورد استفاده بوده است. نکته ی عجیبی که درباره ی این قبرستان وجود دارد این است که نمی توان حدس زد که در این قبرستان چند مرده دفن شده است زیرا این قبرها چندین لایه ی نا معلوم دارند! داستان های زیادی از اشباح این قبرستان در بین مردم روایت می شود.

۴- قبرستان مری، رومانی

قبرستان مری (The Merry Graveyard) که در رومانی قرار دارد، توسط یک نجار ساخته شد. این نجار عجیب و غریب در سال ۱۹۳۰ میلادی تصمیم گرفت تا تصویری از مرگ افراد مرده را بر روی چوب حک کند تا نشان دهد آن‌ها چگونه مرده ‌اند. وی سپس یک شعر کوتاه درباره دفن فرد فوت شده بر روی سنگ قبر آنان می‌نوشت. می گویند که هر شخصی که وارد این قبرستان می گردد، به نحوی بیشتر از حد طبیعی دچار ناراحتی می گردد.

۷- گورستان زیر زمینی پاریس

گورستان زیرزمینی پاریس یا کاتاکومب پاریس (Catacombs of Paris) را حتما می شناسید! این قبرستان در واقع سردابه ‌ای در شهر پاریس، پایتخت فرانسه است که محلی برای نگهداری بقایای جمجمه ای حدود ۶ میلیون نفر است. این سردابه به خاطر سبک چینش عجیب و غریب استخوان‌ها معروف شده است. البته داستان‌های فراوانی از وقوع اتفاقات ماوراءالطبیعه ی مختلف تا مواجهه با ارواح در این سرداب  هر چند وقت یک بار به گوش می ‌رسد.

 

    پاسخ دهید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد، لطفا فیلد های ستاره دار را حتما پر کنید...*

    تماس